Метадычная служба ўстановы адукацыі - гэта сістэма арганізацыі дзейнасці педагагічных работнікаў, якая забяспечвае высокую эфектыўнасць метадычнай работы.
Метадычную службу разумеюць, як структуру, арганізацыю, а метадычную працу - як від дзейнасці педагога.
Навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыі, якое ажыццяўляецца ў мэтах павышэння якасці адукацыі, грунтуецца на выніках фундаментальных і прыкладных навуковых даследаванняў у сферы адукацыі і рэалізуецца праз метадычную работу педагогаў.
Метадычная праца - гэта заснаваная на дасягненнях навукі і педагагічнага вопыту сістэма ўзаемазвязаных мер, накіраваных на развіццё творчага патэнцыялу педагога, яго прафесійнага майстэрства, а ў канчатковым рахунку на рост узроўню навучанасці, развітасці і выхаванасці навучэнцаў устаноў прафесійнай адукацыі. Гэта від педагагічнай дзейнасці, якая забяспечвае якасць адукацыйнага працэсу, яго ўдасканаленне і развіццё.
Метадыст у сваёй дзейнасці кіруецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб заснаванні прафесійна-тэхнічнай адукацыі ў рэд. пастановы Міністэрства адукацыі №21 ад 24.04.2013 г; Палажэннем аб заснаванні сярэдняй спецыяльнай адукацыі, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь № 106 ад 22.07.2011 г, нарматыўнымі і інструктыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і Галоўнага ўпраўлення па адукацыі Брэсцкага абласнога выканаўчага камітэта, кіраўніцтва каледжа.
У мэтах удасканалення якасці адукацыі, павышэння педагагічнага майстэрства педагагічных работнікаў, навукова-метадычнага забеспячэння сярэдняй спецыяльнай адукацыі ў каледжы ствараюцца цыклавыя камісіі . Агульнае кіраўніцтва цыклавымі камісіямі, зацвярджэнне іх планаў работы ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце (агульнаадукацыйны кампанент) і намеснік дырэктара па вучэбна-вытворчай рабоце (агульнапрафесійны кампанент). Непасрэднае кіраўніцтва па планаванні і арганізацыі працы цыклавой камісіі здзяйсняе яе старшыня.
Да кампетэнцыі цыклавых камісій адносіцца ўдасканаленне педагагічнага і метадычнага майстэрства, аказанне дапамогі выкладчыкам і майстрам вытворчага навучання; вывучэнне і абагульненне станоўчага педагагічнага вопыту, правядзенне адкрытых навучальных заняткаў і выхаваўчых мерапрыемстваў; вывучэнне вучэбна-метадычнай дакументацыі і вучэбных выданняў, сродкаў навучання (у тым ліку электронных), якія прымяняюцца ў адукацыйным працэсе; удзел у эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці каледжа; кіраўніцтва даследчай і творчай дзейнасцю навучэнцаў.
Формы метадычнай працы:
- калектыўныя (савет каледжа, педагагічная рада, цыклавыя камісіі, метадычнае аб'яднанне па выхаваўчай рабоце, інструктыўна-метадычныя нарады, настаўніцтва, канферэнцыі, майстар-класы, педагагічныя майстэрні, адкрытыя навучальныя заняткі і пазаўрочныя мерапрыемствы, метадычныя выставы, прадметныя тыдні (дэкады), метадычны кабінет, творчыя групы);
- індывідуальныя (самаўтварэнне, сумоўе, кансультацыя, падрыхтоўка, перападрыхтоўка і павышэнне кваліфікацыі, стажыроўка, аўтарская праца, вядзенне прафесійнага партфоліё, стварэнне УМК, аналіз, карэкціроўка, распрацоўка УПД, узаеманаведванне вучэбных заняткаў і мерапрыемстваў).
Асноўныя напрамкі і віды метадычнай работы:
- аналітычная дзейнасць:
1.Дыягностыка прафесійных патрэб педагогаў.
2.Вывучэнне і аналіз прафесійнай дзейнасці кожнага педагога і педагагічнага калектыву ў цэлым.
3.Вывучэнне вынікаў самаацэнкі педагогамі сваёй прафесійнай дзейнасці.
4.Аналіз інфармацыйных запытаў педагогаў.
- праекціровачная дзейнасць:
1.Унясенне прапаноў па карэкціроўцы адукацыйных стандартаў і дзеючай УПД.
2.Абнаўленне УПД установы адукацыі на аснове тыпавой.
3.Стварэнне сістэмы кантролю якасці адукацыі.
4.Распрацоўка пашпартоў навучальных кабінетаў, майстэрняў і лабараторый.
5.Распрацоўка структурных элементаў УМК.
6.Праектаванне адукацыйнага працэсу, укараненне эфектыўных тэхналогій навучання і выхавання.
- педагагічная дзейнасць:
- Аказанне практычнай дапамогі педагагічным работнікам у развіцці іх прафесійна-педагагічнай дзейнасці, авалоданні сучаснымі тэхналогіямі навучання і выхавання.
- Рашэнне праблем, якія ўзнікаюць у педагогаў у працэсе іх работы, распрацоўкі структурных элементаў УМК, выкарыстанні эфектыўных педагагічных тэхналогій.
- Арганізацыя і метадычнае забеспячэнне самаадукацыі педагогаў.
- трансляцыйная дзейнасць:
- Выяўленне і фарміраванне педагагічнага вопыту.
- Вывучэнне досведу педагогаў па ўдасканаленні адукацыйнага працэсу.
- Распрацоўка механізма трансляцыі педагагічнага досведу (правядзенне адкрытых урокаў, педагагічных чытанняў, семінараў, конкурсаў і г.д.).
- Распрацоўка метадычных рэкамендацый з апісаннем педагагічнага досведу.
- даследчая дзейнасць:
Арганізацыя эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ва ўстанове адукацыі.
Развіццё інавацыйнай дзейнасці педагогаў.
- інфармацыйная дзейнасць:
- Выяўленне і аналіз інфармацыйных запытаў педагогаў.
- Супрацоўніцтва з бібліятэкамі горада, вобласці.
- Правядзенне цыклаў лекцый, семінараў, круглых сталоў, выставак і г.д.
- Стварэнне даведачна-інфармацыйнага фонду УПД, педагагічнай і метадычнай літаратуры, перыядычных выданняў і інш.
- арганізацыйна-кіраўнічая:
- Вызначэнне стратэгіі развіцця метадычнай службы на аснове дыягностыкі запатрабаванняў педагогаў.
- Ажыццяўленне кіравання метадычнай службай.
- Арганізацыя мерапрыемстваў па рэалізацыі ўсіх напрамкаў метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу.
АРГАНІЗАЦЫЯ МЕТАДЫЧНАЙ ПРАЦЫ ВА УСТАНОВЕ АДУКАЦЫІ «ЛУНІНЕЦКІ ДЗЯРЖАЎНЫ АГРАРНЫ КАЛЕДЖ»
Асноўная праблема: павышэнне якасці адукацыйнага працэсу шляхам актыўнага прымянення інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій ва ўмовах інфарматызацыі грамадства.
Мэта : развіццё разумовай, пазнавальнай актыўнасці і самастойнасці навучэнцаў. Фарміраванне педагагічнага майстэрства выкладчыкаў.
Задачы:
- Павышэнне ўзроўню метадычнай культуры педагагічных работнікаў.
- Стварэнне ўмоў для развіцця прафесійнага майстэрства і творчасці педагогаў.
- Павышэнне эфектыўнасці адукацыйнага працэсу. Удасканаленне работы па фарміраванні ў навучэнцаў навыкаў здаровага ладу жыцця, па папярэджанні супрацьпраўных паводзін.
- Пошук, аналіз, абагульненне і сістэматызацыя педагагічнага досведу, яго ўкараненне ў адукацыйны працэс.
- Развіццё інфармацыйна-адукацыйнага асяроддзя каледжа.