ЭКСПЕРЫМЕНТАЛЬНЫ ПРАЕКТ
«Распрацоўка і апрабацыя кампетэнтнасна-арыентаванай методыкі ацэнкі ўзроўню прафесійнага майстэрства выкладчыкаў вучэбных прадметаў прафесійнага кампанента»
Кіраўнік: Бяляева Аксана Анатольеўна, старшы выкладчык кафедры тэхналогій прафесійнай адукацыі ўстановы адукацыі "Рэспубліканскі інстытут прафесійнай адукацыі".
Распрацоўнікі:
Радэвальд Яна Аляксандраўна, выкладчык установы адукацыі "Лунінецкі дзяржаўны аграрны каледж";
Дашкевіч Святлана Васільеўна, метадыст установы адукацыі "Лунінецкі дзяржаўны аграрны каледж".
Тэрміны правядзення эксперыментальнай дзейнасці: 2021–2025 гг.
Мэта: стварэнне кампетэнтнасна-арыентаванай методыкі ацэнкі прафесійнага майстэрства выкладчыкаў вучэбных прадметаў (дысцыплін) прафесійнага кампанента, якая змястоўна адлюстроўвае патрабаванні прафесійнага стандарту педагога прафесійнага навучання, забяспечвае дакладнасць інфармацыі аб узроўні прафесійнага майстэрства выкладчыкаў, аб'ектыўнасць і адназначнасць выніковых меркаванняў, выступае эфектыўным сродкам стымулявання і падтрымкі.
Задачы:
вывучыць, прааналізаваць і абагульніць айчынны і замежны вопыт ацэнкі прафесійнага майстэрства выкладчыкаў вучэбных прадметаў (дысцыплін) прафесійнага кампанента;
абгрунтаваць і распрацаваць крытэрыі і інструменты ацэнкі прафесійнага майстэрства выкладчыкаў вучэбных прадметаў (дысцыплін) прафесійнага кампанента, якія ўлічваюць спецыфіку і асаблівасці іх дзейнасці;
апрабаваць методыку ацэнкі прафесійнага майстэрства выкладчыкаў вучэбных прадметаў (дысцыплін) прафесійнага кампанента ў дзейнасці атэстацыйнай камісіі ўстановы адукацыі "Лунінецкі дзяржаўны аграрны каледж" пры працэсе атэстацыі на прысваенне (пацвярджэнне) кваліфікацыйных катэгорый;
распрацаваць метадычныя рэкамендацыі па выкарыстанні методыкі ацэнкі прафесійнага майстэрства выкладчыкаў вучэбных прадметаў (дысцыплін) прафесійнага кампанента пры правядзенні атэстацыі на прысваенне (пацвярджэнне) кваліфікацыйных катэгорый.
Гіпотэза: патэнцыйная магчымасць ацэнкі прафесійнага майстэрства выкладчыкаў вучэбных прадметаў (дысцыплін) прафесійнага кампанента як спосабу стымулявання іх прафесійнага ўдасканалення будзе рэалізавана, калі:
- ацэнка ажыццяўляецца комплексна з улікам паказчыкаў, якія характарызуюць усе працоўныя функцыі спецыяліста;
- ацэнка ажыццяўляецца з улікам інфармацыі, атрыманай з розных крыніц (самаацэнка, ацэнка калег, водгукі навучэнцаў і інш.);
- вызначана крытэрыяльная аснова, якая валодае такімі ўласцівасцямі як валіднасць, адназначнасць, незалежнасць, гнуткасць, паўната, прастата выкарыстання, колькасная дастатковасць.